Home Staging

Home Staging

Historia ..

Home Staging to nazwa nadal mało rozpoznawalna, pomimo że usługa ta została zapoczątkowana już w latach 70tych w Ameryce, do Polski dotarła dosyć późno i dopiero od kilku lat zaczyna być bardziej widoczna, zawód home stagera bardziej popularny, a inwestorzy lub właściciele nieruchomości zaczynają doceniać jej wartość.

Wszystko zaczęło się kiedy agentka nieruchomości Barb Swarz wytrwale poszukiwała sposobu, aby zwiększyć wartość nieruchomości, które w tamtych czasach były często zaniedbane i nie znajdowały nowych właścicieli miesiącami, a nawet latami. Totalna metamorfoza wiązała się z zaangażowaniem projektanta wnętrz, a tym dodatkowymi nakładami finansowymi, czego chcieli uniknąć właściciele nieruchomosci na sprzedaż. Barb wpadła na genialny pomysł ,odświeżenie, mieszkania przy zastosowaniu jedynie dodatków i akcesoriów, które były wtedy w zasięgu jej ręki. Różnica była diametralna, a sam właściciel nie mógł uwierzyć jak wiele zyskało jego wnętrze. Agenta zrozumiała, że to jest droga do zrewolucjonizowania sprzedaży nieruchomości. Nową usługę nazwała home stagingiem czyli scenografią wnętrza, gdyż polegała ona na przygotowaniu nieruchomosci do spektakularnego efektu, prawie jak w teatrze przygotowanie do wielkiego występu. Główną gwiazdą spektaklu nazwała właściciela nieruchomości, bo to on jest tutaj osobą odgrywającą główną rolę, dom/mieszkanie określiła jako scena, gdzie aktor występuje, bo to na niech  toczy się główna fabuła, krytycy, którzy oceniają scenę to inni pośrednicy nieruchomości, i najbardziej zainteresowana grupa czyli nabywcy zostali porównani do publiczności, bo to ona ogląda spektakl i go ocenia.. Finalnie reżyser całego przedstawienia czyli home stager, który pełni tu najistotniejszą rolę – jego zadaniem jest przygotowanie do całego tego występu, to on ma kontrolę nad scenografią. To był strzał w dziesiątkę. Home Staging stał się usługą, której brakowało na rynku, zyskał uznanie jako skuteczna metoda podnoszenia wartości nieruchomosci przy minimalnym wkładzie finansowym i czasowym. W Ameryce home staging zdobył ogromną popularność i stał się usługą oferowaną przez prawie każde biuro nieruchomosci. W Polsce od kilku lat coraz bardziej zdobywa uznanie.

Czym dokładnie jest home staging?

Usługa ta ma przede wszystkim wywołać na potencjalnym kliencie jak największe wrażenie. Celem jest zwiększenie wartości rynkowej i maksymalne skrócenie czasu sprzedaży czy wynajmu.  Home stager ma za zadanie użyć takich technik, które przy jak najniższym budżecie umożliwią wydobycie potencjału nieruchomości, zachęcą potencjalnego klienta do obejrzenia domu czy mieszkania, wywrą wyjątkowe wrażenie i finalnie sprzedadzą (wynajmą) nieruchomość. Trzeba przede wszystkim zdać sobie sprawę, że to nie jest usługa dekorowania wnętrza. Home Staging opiera się na technikach, które doprowadzą do osiągnięcia zamierzonego celu – może nim być zwiększenie wartości nieruchomości, zmniejszenie czasu sprzedaży, zwiększenie oglądalności, czy w ogóle sprzedaży domu/mieszkania, które widnieje na runku już od dłuższego czasu.  Techniki są różne i dobierane pod indywidualne potrzeby klienta.. w zakres działań wchodzi odgracanie, sprzątanie, drobne naprawy, mniejsze prace remontowe, zakup produktów niezbędnych do przeprowadzenia metamorfozy, stylizacja oraz profesjonalna sesja zdjęciowa. Cały ten proces musi być odpowiednio przygotowany, wykonany w całości przez home stagera lub we współpracy z właścicielem. Home Staging nie opiera się również na tuszowaniu niedoskonałości czy ich przykrywaniu, znacząco chodzi tutaj o wydobycie potencjału, podbijaniu walorów i likwidowaniu wad, które wpływają niekorzystnie na sprzedaż czy wynajem. Każdy profesjonalny home stager powinien umieć ocenić jakie prace są niezbędne w danej nieruchomości, aby utrzymać niski budżet.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.